fbpx

5 mīti par koučingu biznesā

5 mīti par koučingu biznesā1.mīts. Nav garantiju, ka koučings nesīs peļņu organizācijai

Daudzi meklē brīnumtableti un gaida tūlītēju, turklāt garantētu, maksimālu rezultātu. Bet to nav iespējams garantēt, kaut vai tādēļ, ka koučs nevada konkrēto organizāciju un neietekmē produkta pašizmaksu vai konkurentu rīcību tirgū.

Jāsaprot, ka koučings – nav ātrs process, un koučs nav burvis. Koučs nevar novadīt koučinga sesiju, pēc kuras visi darbinieki atgriežas savās darba vietās un uzreiz nes kompānijai kolosālu peļņu.

Bet uzņēmumi, kas ievieš koučinga pieeju un aktīvi izmanto kouču pakalpojumus, ar laiku tik tiešām palielina peļņu un biznesa ienesīgumu, tomēr tādu efektu tie sasniedz ilgtermiņa, ne īstermiņa, perspektīvā.

2.mīts. Koučings – jau sākotnēji zaudētas investīcijas

Investīcijas koučingā – vispirms, tās ir investīcijas sevis un savu darbinieku attīstībā, profesionālajā izaugsmē un motivācijas celšanā.

Vai tas var būt bezjēdzīgi, vai tas ir zaudējums? Turklāt, ja uz to skatās stratēģiski un ilgtermiņā. Tajā pat laikā, protams, tas būs neizdevīgi, ja gaidāt no darbiniekiem efektivitātes uzlabojumus uzreiz pēc vienas sesijas un esat gatavi atlaist, ja ātri negūsiet vajadzīgo efektu.

3.mīts. Koučs? Izaugsmes treneris? – Mēs paši zinām, kā mums strādāt, un vispār, varam jebkuram (darbiniekam) iemācīt pareizi strādāt

Tas ir lieliski, bet visdrīzāk, tas ir tikai hipotētisks apgalvojums, jo patiesībā, ja varētu iemācīt, tad jau sen būtu iemācījuši. Jā, daudziem vadītājiem ir liela pieredze un zināšanas, kas palīdz vadīt biznesu. Bet, ja paskatāmies uz koučingu no skata punkta, ka tas dod iespēju atklāt vēl neizmantotu un paslēptu potenciālu, palīdz atrast iekšējo motivāciju un veicina meklēt jaunus instrumentus un rīcību, kas nepieciešami izvirzīto mērķu sasniegšanai?

4.mīts. Koučings vajadzīgs tikai problemātiskiem darbiniekiem

Koučings var būt noderīgs jebkuram, jo pat ļoti veiksmīgam darbiniekam ir daudzi slēpti talanti, iespējas un potenciāls, kas uzņēmumam var nest vēl lielāku peļņu. Tādēļ pieeja koučingam pēc principa “atbalsts vājākajiem” pašā saknē ir aplama. Nav arī jēgas tādai pieejai, jo ir taču gudrāk, ja paši labākie strādā vēl efektīvāk, un vājākie, redzot, ka atbalsts nepieciešams arī labākajiem darbiniekiem, noticēs saviem spēkiem un tieksies uz saviem panākumiem.

5.mīts. Nav jēgas pastāvīgam biznesa koučingam, pietiks ar vienu sesiju

Konkrētu nepieciešamo koučinga sesiju skaitu neviens nekad nepateiks. Koučs var tikai rekomendēt efektīvāko variantu, bet vai tam piekrist, lemsiet paši. Ja jūsu attieksme pret koučingu ir “ķekša dēļ” un uzskatāt, ka to vajag, jo “citi arī tā dara”, nav jēgas pat sākt šo procesu, jo tad tiešām nepanāksiet vajadzīgo efektu. Vai tiešām domājat, lai mainītu darbinieku attieksmi pret darba pienākumiem, lai viņi meklētu jaunas iespējas, celtu motivāciju un veidotu veselīgu mikroklimatu kolektīvā, pietiks ar vienu sesiju?

Biznesa koučings – tas ir instruments, kas stimulē un veicina profesionālo izaugsmi un darbinieku attīstību, bet, lai tas dotu gaidāmo efektu, darbiniekiem ir jāsaprot, jāpieņem un apzināti jāvirzās uz izmaiņām un tam ir vajadzīgs laiks.

Kādu mītus par koučingu esi dzirdējis Tu?

Dalīties: